Även en förhållandevis
normal diet innehåller så pass mycket
tillsatt socker att det ökar risken
för hjärtsjukdomar.
Det visar ny amerikansk forskning som
publiceras i tidskriften JAMA. Forskarna har granskat kostvanorna hos
6.000 vuxna och analyserat hur maten
påverkat deras kolesterolvärden.
Det goda kolesterolet sänktes och det
dåliga höjdes, vilket ökade risken
för hjärt- och kärlsjukdomar. Det var
endast effekterna av tillsatt socker
som mättes.
Bli den första att värdera denna post
- Currently 0/5 Stars.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5